Thursday, September 20, 2012

Kisah 2009 1430 Hijrah

Hari ni bangun dari tido terus tgk jam kt hp... 5:10 am. erm... awal lagi... terpandang tarikh hari ini 20/9/2012... 20hb 9? terus aku teringat kisah 3 tahun lepas 20/09/2009, nice kan tarikh... tapi, tarikh nie ada kisah yang tertulis dalam hidup aku...

20/09/2009 adalah bersamaan 1 Syawal 1430h... kalau nak tau... tahun tu r pertama kali aku menyambut syawal dalam bas... huhu... tahun tu first time aku study kat perlis UniMAP, skarang nie dah graduate dah tunggu 30/9 untuk konvo hehe...

Sementara tunggu waktu subuh... aku imbau balik kisah 20/09/2009 tu... aku ingat lagi... last aku berbuka kat kangar, aku oder mee goreng mamak... mase berbuka tu datang sorang mamat... nak ajak berbuallah konon... xpe r... berbualah... x berbual kata kita sombong plak kan... borak r ngan mamat tu sementara tunggu bas sampai... bas aku pukul 8 malam... mase nak ondeway ke bus stand aku msg kat abang aku... bagi tau dah nak naik bas... lepas je send msg... zupppp... mamat tu rampas hp aku then lari ikut belakang bagunan... duk pk nk kejar, ntah2 ade mmber dia kat blakang bagunan, bleh mati aku... lagipun bas dah nak gerak... xpayah r kejar, dah lah malam raya, ade beraya kat kangar plak, kalau umo pjg r... so, aku merelakan hp aku dikebas org, biar hp ilang jgn nyawa ilang...

20hb 9... pertama kali pagi raya dalam bas... nie yg nak highlight, 1 Syawal dalam bas kenangan yang paling x leh lupe... kisah hp kene rembat dah lupe dah cz beli hp baru model yang sama, warna yang sama... so x terasa hilang, cume kalau orang tanya berapa aku bali aku jawab RM 1000 cz aku beli 2 kali hehehe... tp kenangan 1 Syawal 1430 memang x leh lupe... ingat lagi... sampai kat yong peng aku terus tukar baju melayu... aku turun kat tampoi cz sume family aku dah ade kat kg belah abah aku... sampai kat tampoi, aku turun bas then salam ngan pemandu bas ucap "selamat hari raya bang" huhuhu... rase sayu je mase salam ngan pemandu tu... abang tu pun beraya dalam bas, lagi kesian kan... lepas tu aku beringat, lepas nie beli tiket balik raya awal-awal... sebulan awal aku beli hehehe...

Sebenarnya ada satu lagi kisah pada 20/09/2009... tp kisah nie biarlah menjadi kisah peribadi aku... aku bagi sikit je... ape kisah tuu... hehhehe... aku luahkan perasaan... ok... sekian...;-)

20/09/2009... nice...;-)

No comments:

Post a Comment