Monday, November 21, 2011

CINTA_KASIH

Costumer Service (CS) : Ya, ada yang boleh saya bantu?

Pelanggan (P) : Setelah saya pertimbangkan, saya ingin memasang CINTA_KASIH. Bolehkah anda mengajar saya menyelesaikan prosesnya?

CS : Ya, saya dapat membantu anda. Anda bersedia melakukannya?

P : Saya tidak faham secara teknikal, tetapi saya bersedia untuk memasangnya sekarang. Apa yang harus saya lakukan dahulu?

CS : Langkah pertama adalah membuka hati anda. Tahukah anda di mana hati anda?

P : Ya, tapi ada banyak program yang sedang aktif. Apakah saya boleh memasangnya, sementara program-program tersebut aktif?

CS : Program apa yang sedang aktif?

P : Sebentar, saya lihat dahulu, program yang sedang aktif adalah SAKITHATI.EXE, RENDAH_DIRI.EXE, DENDAM.EXE dan BENCI.COM

CS : Tidak mengapa, CINTA_KASIH akan menghapus SAKITHATI.EXE dari system operasi anda. Program tersebut tetap ada dalam memori anda, tetapi tidak lama kerana akan ditindan oleh program lain. CINTA_KASIH akan menimbus RENDAH_DIRI.EXE dengan modul yang disebut PERCAYA_DIRI.EXE, tetapi anda harus mematikan BENCI.COM dan DENDAM.EXE. Program tersebut akan menyebabkan CINTA_KASIH tidak dapat dipasang dengan sempurna. Dapatkah anda mematikannya?

P : Saya tidak tahu cara mematikannya. Dapatkah anda mengajar saya?

CS : Dengan senang hati. Gunakan Start Menu dan aktifkan MEMAAFKAN.EXE. Aktifkan program ini sekerap yang mungkin sampai BENCI.COM dan DENDAM.EXE terhapus.

P : ok, sudah. CINTA_KASIH mula dipasang secara automatic. Apakah ini wajar?

CS : Ya, anda akan menerima pesan bahawa CINTA_KASIH akan terus dipasang kembali dalam HATI anda. Apakah anda melihat pesan tersebut?

P : Apakah sudah selesai dipasang?

CS : Ya, tapi ingat bahawa anda hanya punya program dasarnya sahaja. Anda perlu mulai menghubungkan HATI yang lain agar untuk meningkatkan (upgrade) keupayaanya.

P : Ops, terdapat pesan error. Apakah yang harus saya lakukan?

CS : Apa pesanannya?

P : ERROR 412 – PROGRAM NOT RUN ON INTERNAL COMPONENT. Apa maksudnya?
CS : Jangan khuatir, itu masalah biasa. Ertinya, program CINTA_KASIH diset untuk aktif di HATI luaran tetapi belum boleh aktif dalam HATI dalaman anda. Ini adalah salah satu kerumitan proses memprogramkan, tetapi dalam istilah bukan teknikal ini bererti anda harus ‘meng-CINTA_KASIH’ mesin anda sendiri sebelum ‘meng-CINTA_KASIH’ orang lain.

P : Lalu apa yang harus saya lakukan?

CS : Dapatkan anda klik pulldown direktori yang disebut, “PASRAH”?

P : Ya, sudah.

CS : Bagus, Pilih fail-fail berikut dan salin ke direktori “MYHEART”MEMAAFKAN-DIRI-SENDIRI.DOC, dan MENYEDARI_KEKURANGAN.TXT. System akan menghapuskan fail-fail konflik dan mulai memperbaiki program-program yang salah. Anda juga perlu mengosongkan Recycle Bin untuk memastikan program-program yang salah tidak muncul kembali.

P : Hei, HATI saya terisi fail-fail baru. SENYUM.MPG aktif di monitor saya dan menandakan bahawa DAMAI.EXE dan KEPUASAN.COM disalin ke HATI. Apakah ini wajar?

CS : Kadang-kadang orang lain mungkin perlu waktu untuk download. Jadi CINTA_KASIH talah dipasang dan aktif. Anda harus mampu menanganinya dari sini. Ada satu lagi hal yang penting.

P : Apa?

CS : CINTA_KASIH adalah freeware. Pastikan untuk memberikanya kepada orang lain yang anda temui. Mereka akan berkongsi kepada orang lain dan seterusnya sampai anda akan menerimanya kembali.

No comments:

Post a Comment