Tuesday, August 7, 2012

Wallahu'alam (Surah Al-'Asr)


Hari ini secara x sengaja aku terbaca maksud surah Al-'Asr...
sebelum nie memang x pernah tahupun maksud surah Al-'Asr, tapi aku memang cukup suka baca surah nie dalam solat sebab surah nie pendek...

selepas mengamati maksud surah nie... aku terfikir mungkin surah yang selalu aku amalkan nie membuatkan aku sentiasa sabar... wallahu'alam...

Allah maha besar, sesungguhnya ayat-ayatNya penuh dengan kemulian, rahmatNya... walaupun aku tidak pernah tahu maksud surah Al-'Asr dalam bahasa melayu... tapi berkat dan rahmatNya... ayat ini telah menjadi doa untuk aku sabar dalam menghadapi segala ujianNya... wallahu'alam...

benarlah Ayat Al-Quran adalah doa yang terbaik... wallahu'alam...


Maksud surah Al-'Asr

[1] 
Demi Masa!

[2] 
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian

[3] 
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

No comments:

Post a Comment