Saturday, August 13, 2011

Sayang tiada penghujung…

Pada 12-08-2011 bersamaan 12 ramadhan 1432h hari jumaat aku mendapat dua berita sedih… kembalinya kerahmatullah 2 orang jiranku… seorang bersebelahan rumah pakcik aku meninggal pada 10pg… dan seorang lagi bapa kepada kawan adik aku meninggal pada 12 tgh hari…

Satu ketika dulu aku pernah kehilangan sahabatku(tahun lepas), datukku(13 tahun lepas) dan nenekku(6 tahun lepas) kesemuanya segar dalam ingatanku… kenangan2 dengan arwah selalu tersemat dihati…

Malam nie aku teringat kepada mereka semua dan aku merindui mereka semua… malam nie juga aku tidak dapat tidur, aku  terimbau semua kenangan lama…

Arwah sahabatku pernah berpesan “menyintai tidak semestinya memilikki… yang penting ikhlas dalam memberi kasih sayang… kerana itu yang akan kekal selamanya…”

Benar kata sahabat aku… kerana sayang itulah aku masih ingat arwah atuk, nenek n sahabat aku walaupun mereka semua sudah tiada…

Al – Fatihah untuk :

Allahyarham Ahmad Bin Hassan ( Atuk )

Allahyarhamah Dalek Binti Ranik ( Nenek )

Allahyarham Mohd Noor Bin Tahir ( Pak Long )

Allahyarham Muhammad Azizi Bin Hosri ( Sahabat )

Dan

Dua jiranku ( belum ader name penuh)


No comments:

Post a Comment