Tuesday, March 23, 2010

Luahan Hati Hamba...

"Perasaan sayang yang Engkau suburkan dalam hati ini sangat hebat... janganlah perasaan yang sangat hebat ini menjadi sia-sia... biarlah dia yang aku sayang merasai kehebatan perasaan sayang ini...;-)"

"Perasaan sayang ini memang sangat hebat... jika dia untukku syukur padamu ya Allah... jika dia bukan untukku, temukan dia dengan lelaki yang lebih menyayanginya dari aku, biar dia lebih bahagia... dan aku sentiasa pasrah dengan ketentuanmu...;-) cinta kerana Allah bertemu tidak jemu, berpisah tidak gelisah...;-)"

"Jgn ditanya kenapa sy syg awk.. Kerana sy tiada jwpn nya... Yang sy tau, sy memang syg awk.. Dan itu takdir Allah untuk sy jth cinta pd awk.. Andai t'putus di tengah jalan, itu juga takdir Allah.. Tp doa sy x kan putus untuk awk... Yg sy mahu, awk jd wanita yg soleha... Bahagia dunia akhirat..;-)"

''Aku sangat2 sayangkan kau.. Tp, aku belum bersedia untuk bercinta.. Kerana aku tidak mengharap menjadi kekasihmu, tp sangat berharap kau menjadi isteri ku... Menemani aku di dunia ini sehingga akhir hayatku.. Malah sangat2 berharap kau menjadi bidadariku di syurga.. kerana cintaku, sayangku padamu tiada penghujung.''

"kecewa + gembira = puas hati... thank you Allah... aku berserah pada ketentuanmu... aku pasrah dengan ujianmu... aku redah ke atas semuanya.... syukur ya Allah...:-) (dalam duka, perlu mencari kegembiraan... walau sukar untuk ketemu kegembiraan itu... tapi pasti gembira apabila ada KEIKHLASAN untuk menerima segala ketentuannya...)"

"alhamdulillah... ari ni aku sihat macam biasa... alhamdulillah juga aku ditimpa masalah hari ini... mudah2an masalah hari ini menghapus dosa yg ku lakukan pagi td... ya Allah, aku rela dihukum di dunia... aku x sanggup dihukum di akhirat... ampunilah dosaku ya Allah...."

''syukur alhamdulillah... kalau ada rezeki itu, insya'Allah ada rezeki untuk orang lain juga... berdoalah untuk rezeki orang lain... berkat doa, insya'Allah rezeki melimpah penuh berkat...;-)''

"Aku hambamu yg hina, yg tidak menginsafi kesalahanku... adakah aku perlu dihukum baru bertaubat? Allah, berikan hidayahmu padaku... agar aku tidak terus melakukan dosa..."

"tenangkanlah hatiku ini... permudahkan aku membuat keputusan... tabahkan hatiku untuk mengikut keputusanku... pelihara akhlak ku... mudah2an aku menjadi hambamu yang bertakwa... astagfirullahal'azim... astaghfirullahal'azim... astaghfirullahal'azim..."

"Apa yg perlu kita lakukan kalau melihat seseorang melakukan kesalahan. (tegur dia?, doakan dia?)..
kenapa kita harus doakan orang lain.(kerana kita sayangkan dia, kerana inginkan kebaikan untuk dia)
Ayuh! doakan orang yg kita sayang, demi kebaikan dia....tu tanda kita sayang dia yg tiada penghujung...;-)"


"kadangkala aku terfikir, bilakah ajalku tiba? bukan x tahan dengan ujianmu, tapi takut.. takut menambah dosa, tapi ku syukur engkau panjangkan umurku, engkau beri peluang kepada ku menambah amal, tapi aku akur dengan kelemahanku, aku hambamu yang hina, hambamu yg lemah, kalah dengan tipudaya syaitan, kalah dengan tuntutan nafsu, aku xdapat lari dari melakukan dosa, hanya amal ku harapkan, membantu aku diakhirat kelak, ketika amal dan dosa ditimbang..."


"ku lena dalam lena yg panjang, ku terpersona dengan nikmat duniawi... bila ku terjaga, ku sedar telah melakukan kesilapan... kupohon keampunan, tunjukan jalan... berikanku jawapan... ya tuhan... jangan biarkan aku sering dalam kealpaan..."

No comments:

Post a Comment