Thursday, December 20, 2012

Sayang Yang Tiada Lafaz


Sayangkan seseorang...? doakanlah untuk orang yang kita sayang....(^_^)

Semua pasti tahu Doa Selamat kan... Doa Selamat selalu dibacakan kepada org2 yang akan pergi haji, kepada org2 yang menyambut hari lahir, dalam kenduri2 kesyukuran...

Sesekali baca doa selamat untuk orang yang kita sayang, orang yang kita cintai... suami doakan untuk isteri, isteri doakan untuk suami... ibubapa doakan anaknya, anak doakan untuk ibubapanya... yang bercinta berjauhan, boleh doakan untuk orang yang dia sayang...(^_^)

nie maksud dari Doa Selamat


“Ya Allah, kami mohon peliharaanMu dan kami mohon mempertaruhkan agama kami dan diri kami dan harta benda dan keluarga kami dan tiap-tiap sesuatu yang Engkau berikan kapada kami.

Ya Allah, jadikanlah kami dalam peliharaanMu dan menjadi jiranMu dan kami harapkan benar keamananMu dari sekalian kejahatan tiap-tiap syaitan yang ingkar dan kejam serta membesar diri.

Dan kami mohon peliharaanMu dari penyakit lain dan dari manusia-manusia yang zalim, juga dari kejahatan tiap-tiap yang menyukai kejahatan, sesungguhnya Engkau maha berkuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Ya Allah, jadikanlah kami dalam golongan orang-orang yang bertakwa dan orang yang tetap pendirian, kami mohon dijauhi dari sebab-sebab yang menjadikan penyesalan, baik di masa ini dan akan datang, sesungguhnya Engkau maha mendengar doa hamba-hambaNya.

Ya Allah, selamatkan kami dari tiap-tiap bala bencana di dunia dan azab di akhirat dan singkirkan dari kami keburukan dunia dan azab akhirat, dengan rahmatMu, wahai tuhan yang maha penyayang.”

Amin...

...

Moga orang yang kita sayang dalam peliharaan Allah
Moga orang yang kita sayang selamat daripada tipu daya syaitan
Moga orang yang kita sayang selamat daripada kejahatan orang
Moga orang yang kita sayang menjadi hambaNya yang bertakwa
Moga orang yang kita sayang selamat daripada bencana

dan
Yang paling penting, moga orang yang kita sayang jauh daripada nerakaNya, selamat di dunia dan di akhirat dan sentiasa dalam rahmatNya yang Maha Penyayang...(^_^)

No comments:

Post a Comment