Saturday, June 4, 2011

Masa Berlalu Dalam Kasih Sayang

Aku mengibau saat aku membesar...

Dikala kecilku setapak tangan,
Aku menangis siang dan malam,
Ibuku ayahku sabar melayanku,

Dikala aku mengenal kaki,
aku berlari ke sana ke sini,
Ayahku ibuku lelah melayanku,

Bila aku mengenal kawan,
Aku sibuk bersama temanku,
Aku lupa sabar dan lelah ibuku ayahku,
Aku tidak sedar kasih ibuku,
Hari-hari aku dimarah ibuku,
Aku tidak sedar susah payah ayahku,
Hari-hari aku tidak melihat ayahku,

Masa berlalu...

Kini aku membesar,
ruoanya...

Ayahku payah mencari rezeki,
Ibuku resah makan minumku,
Ayahku ibuku mengajar aku,
Cara Hidup yang sederhana,
Lelah payah ayahku tidak ditunjukkan,
Risau resah ibuku tidak ditunjukkan,
Kasih sayang mereka melindung segalanya,
Ayah Ibu aku menyayangimu.

No comments:

Post a Comment